Subscribe:

Sunday 21 October 2012

'' ျမင္းမုိရ္ဦး ရဲ့ ျမင္းမုိရ္ဦး ''





 “အုိတာ နာတာဟာ ေသမည့္ဘက္ နီးလာတာ မဟုတ္ဘူး။ ေသရာနဲ႔ မေသရာတုိ႔ရဲ့ လမ္းခြကုိ ေရာက္လာတာပါ။ သတိမဲ့သူက ေသရာဘက္နီးျပီး သတိရွိသူက မေသရာဘက္ ပုိနီးလာပါတယ္။”
ဘ၀ရဲ့ တုိးတက္ ေျပာင္းလဲမႈဆုိတာ ရပ္တက္၊ ရုန္းတတ္္ရုံနဲ႔ မျပီးေသးပါဘူး။ ဘ၀ကုိ စနစ္တက် သုံးတတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဒီအဆင့္ဟာ တကယ္ အေရးႀကီးဆုံး တုိးတက္မႈ အစစ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအဆင့္ကုိ ျမင္းမုိရ္ဦး တကာတုိ႔ရဲ့ ျမင္မုိရ္ဦးလုိ႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။

သာသနာတြင္းမွာ လူျဖစ္လာရျခင္းရဲ့ အဓိကအျမတ္ဟာ အ၀ိဇၨာ တဏွာက အုပ္ခ်ဳပ္ျပီး ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရတာျဖစ္လုိ႔ လမ္းရုိး ေဟာင္္းသမားတုိ႔ရဲ့ အျမင္မွာေတာ့ ခႏၶာကုိအတြက္ ရုန္းကန္ေနရတာကုိပဲ ခႏၶာကုိယ္ကုိ အသုံးခ်ေနရတယ္။ ခႏၶာကုိယ္ႀကီး အသုံးက်ေနတယ္လုိ႔ ထင္မွတ္ ေနၾကတာလဲ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း မ်ားမ်ား ရုန္းကန္ျပီး မ်ားမ်ား ရွာေဖြစုေဆာင္း ထားႏုိင္သူကုိ “လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္လုိက္ေလ”လုိ႔ အသိအမွတ္ ျပဳတတ္ၾကျပီး မရုန္းႏုိင္ မရွာႏုိင္ေအာင္ အုိလာ နာလာတဲ့အခါမွာေတာ့ “ခႏၶာကုိယ္ႀကီးက ဘာမွ် အသံုးမက်ေတာ့ဘူး”ဆုိျပီး ပူေဆြး ၀မ္းနည္း ျဖစ္ေနၾကတာေပါ့။
ဒီလုိ အထင္မွားေနရျခင္းရဲ့ အဓိက တရားခံကေတာ့ ဦးစီး အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ အ၀ိဇၨာ နဲ႔ တဏွာ တုိ႔ေၾကာင့္ပါပဲ။ ဟုတ္တယ္ေလ။ အ၀ိဇၨာဆိုတာ ဘာမွ်မသိတဲ့သေဘာကုိ ေျပာတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ အမွားနဲ႔ အမွန္ကုိ ေျပာင္းျပန္ သိေန(မွတ္ထင္ေန)တဲ့ သေဘာပဲဟာ။ တဏွာဆုိ တာက အဲဒီ ေျပာင္းျပန္အသိကုိ အမွန္ထင္ျပီး တပ္မက္စြဲလမ္းေနတဲ့ သေဘာေပါ့။
တကယ္ေတာ့ အုိတာ၊ နာတာဟာ ခႏၶာကုိယ္ႀကီး အသုံးမက်ေတာ့တလည္း မဟုတ္သလုိ ေသမည့္ဘက္ နီးလာတာလည္း မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ေသရာနဲ႔ မေသရာတုိ႔ရဲ့ လမ္းခြကုိ ေရာက္ေနတာပါ။ သတိမဲ့ အသိမဲ့ျပီး စနစ္တက် မသုံးတတ္သူေတြအတြက္ ေသရာ ဘက္ နီးလာတာျဖစ္ေပမယ့္ သတိနဲ႔ အသိရွိျပီး စနစ္တက် အသုံးခ်တတ္သူေတြ အတြက္က ေတာ့ မေသရာဘက္ ပုိနီးလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ အဆုံးအျဖတ္ကေတာ့--
“အပၸမာေဒါ အမတံ ပဒံ= သတိရွိသူဟာ မေသရာနဲ႔ နီးတယ္။
ပမာေဒါ မစၥဳေနာ ပဒံ= သတိမဲ့သူ ေသရာနဲ႔ နီးတယ္ “ လုိ႔ မိန္႔ဆုိပါတယ္။ ေသရာနဲ႔ အနီးဆုံးတရားဟာ အုိတာ၊ နာတာမဟုတ္ဘူး။ သတိမဲ့မႈသာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ္ဆုိလုိတာပါ။
သတိဆိုတာ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈျပဳေရး အတြက္ နုိးၾကားေနတဲ့ သေဘာကုိ ေျပာတာ ဆုိေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ အဆုံးအမနဲ႔ ရင္းနွီးၾကသူေတြအေနနဲ႔ “ဆင္းရဲေလေလ သံေ၀ရရ”ဆုိ တဲ့အတုိင္း အုိလာ၊ နာလာတဲ့အခါမွာ ကုသိုလ္ေရးပုိျပီး နုိးၾကား လာတတ္စျမဲပါ။ ကုသိုလ္ဆုိတာ ကလည္း ခႏၶာႀကီးကုိ စနစ္တက် အသုံးခ်ျပီး ယူရတဲ့သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အုိတာ၊ နာတာဟာ သတိနဲ႔ အသိရွိသူ အတြက္ မေသရာဘက္ ပုိနီးလာတယ္လုိ႔ ဆုိလုိက္တာပါ။
ဘ၀ခႏၶာကုိယ္ထဲကုိ အုိျခင္း၊ နားျခင္း တရားေတြ ၀င္ေရာက္လာတာဟာ စိတ္ပ်က္ဖုိ႔ ၀မ္းနည္း ပူေဆြးဖုိ႔အတြက္ လာတာမဟုတ္ဘူး။ “မင္းတုိ႔တစ္ေတြ ခႏၶာႀကီးက ခုိင္းတာ ကုိခ်ည္း ကုန္းရုန္း မေနၾကနဲ႔၊ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးကုိ စနစ္တက် အသုံးခ်ၾကေတာ့။ မသုံးလုိက္ရင္ အခ်ည္းနွီး ျပဳန္းတီး သြားေတာ့မယ္”လုိ႔ သတိေပးဖုိ႔ ေရာက္လာတာပါ။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ အဆုံးအမ သာသနာဆုိတာ ခႏၶာကုိယ္က ဒီလုိ သတိေပးေနတာကုိ မသိတတ္ သူေတြအတြက္ သတိႏႈိး အသိေပးေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာဆုိတာ ဘ၀ခႏၶာရဲ့ အႀကီးျမတ္ဆုံးျဖစ္တဲ့ တတိယ မိဘ(သုိ႔မဟုတ္) ေလာကုတၱရာမိဘလုိ႔ ဆုိရမွာပါ။
ဒီေလာကုတၱရာျဖစ္တဲ့ တတိယမိဘရဲ့ ပုိက္ေထြး ဖြားျမင္မႈကုိ မခံရဘူး။ မခံယူဘူးဆုိရင္ ေတာ့ လူ႔ဘ၀ဟာ အခ်ည္းနွီး ကုန္ဆုံးသြားရမွာျဖစ္လုိ႔ အလြန္ႏွေျမာစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။
ဟုတ္တယ္ေလ။ ခႏၶာကုိယ္ခုိင္းသမွ် ကုန္းရုန္း ရွာေဖြထားတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြဆုိတာ ေသရြာကုိပါဖုိ႔ မဆုိထားနဲ႔ အုိလာ၊ နာလာျပီဆုိရင္ ဘာမ်ား ခံစားႏုိင္ေတာ့လုိ႔လဲ။ ဒါကုိ သတိျပဳ မိမွ ဘ၀ခႏၶာဆုိတာ ရုန္းတက္ရုံနဲ႔ေတာ့ ဘာမွ် အသုံးမက်ေသးပါကလားလုိ႔ သေဘာေပါက္ၾက မွာပါ။
စဥ္းစားၾကည့္ရင္ အ၀ိဇၨာတဏွာရဲ့ လက္ေအာက္မွာ လူျဖစ္လာရတဲ့ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးဟာ အေတာ္ ရက္စက္ပါတယ္။ သူခုိင္းသမွ် စားေရး ၀တ္ေရး ေနေရးေတြ ျပည့္စုံေအာင္လည္း ေန႔ စဥ္ ရွာေဖြ ေပးေနရေသးတယ္။ ဒီၾကားထဲ သူက အအုိခုိင္းရင္ အုိလုိက္ရ၊ အနာခုိင္းရင္လည္း နာ လုိက္ရနဲ႔။ ဒါဟာ ရုပ္ခႏၶာကုိယ္က ခုိင္းေစတာပဲ ရွိေသးတယ္။ နာမ္ခႏၶာလုိ႔ေခၚတဲ့ ေလာဘ ေဒါသေတြက ခုိင္းေစတာ ခံရျပီဆုိေတာ့ မေတာ္ေလာဘ မေတာ္ေဒါသေတြနဲ႔ ဒုစရုိက္ဆိုတဲ့ မေကာင္းမႈေတြကုိလည္း ဘာမသိ ညာမသိ လုပ္လုိက္ၾကရေသး တာကလား။
ဒီတရားေတြ ဆုိတာက ဘ၀ကုိ နိမ့္သထက္ နိမ့္ရာဆီ တြန္းခ်မယ့္တရားေတြ ကုိယ္တကယ္ ေရာက္သင့္တဲ့ ျမင့္မုိရ္ဦး ဆီနဲ႔ေတာ့ ေ၀းသည္ထက္ ေ၀းေစတဲ့ တရားေတြ အမွန္ပဲ။
ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ အဆုံးအမကုိ ခံယူခြင့္ ရသူေတြကေတာ့ ခႏၶာကုိယ္ ခုိင္းသမွ် ငုံ႔ခံမေနၾကဘူး။ “တရားမသိ ခႏၶာ႔၀န္ထမ္း” အျဖစ္နဲ႔ ဘ၀ကုိ အဆုံးမသတ္ေစဘူး။ သတိနဲ႔ ပညာကုိ လက္ကုိင္ ထားျပီး ခႏၶာကုိယ္ႀကီးကုိ အသုံးခ်တတ္တယ္။ ျပန္ခုိင္းတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း တရားအသိ တစ္စြန္းတစ္စ သိခြင့္ရတဲ့ အခ်ိန္ကစျပီး ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီးကုိ ဒါနကုသိုလ္၊ သီလ ကုသိုလ္ေတြ ရႏုိင္သမွ် ရေအာင္ အလုပ္ခုိင္း တတ္ၾကတာေပါ့။ သန္တုန္း ျမန္တုန္းဆုိတဲ့ ရပ္နုိင္ ရုန္းနုိင္တုန္း အရြယ္မွာလည္း တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ကုသိုလ္ရေအာင္ အသုံးခ်တ္ၾက သလုိ အုိလာ နာလာျပီဆုိရင္ေတာ့ ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီးကုိ အရုန္းမခုိင္းဘဲ အျပည့္ အ၀ အသုံးခ်ရ ေတာ့မယ္ ဆုိတာ ေကာင္းေကာင္းႀကီး သေဘာေပါက္ၾကတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း အုိတဲ့ခႏၶာကုိယ္ႀကီးထဲက အုိစြမ္းကုိ ထုတ္ႏုိင္ၾကတယ္။
နာတဲ့ ခႏၶာကုိယ္ႀကီး ထဲက နာစြမ္းကုိ ဘယ္လုိ ထုတ္ရ မယ္ဆုိတာလည္း သိၾကတယ္။ ဒါက လည္း အလြန္ ခဲခဲ ယဥ္းယဥ္းႀကီးမွ မဟုတ္ဘဲ။ အဘိဏွသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဆုံးမေတာ္မူသလုိ အုိတာ၊ နာတာကုိၾကည့္ျပီး ဒီ အုိုျခင္း၊ နားျခင္း သေဘာကုိ ငါလည္း မလြန္ဆန္ႏုိင္ဘူးလုိ႔ ဆင္ျခင္ရင္း နုပ်ိဳျခင္း၊ က်န္းမာျခင္းကုိ အေျခခံျပီး ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေလာဘ ေဒါသ မာန္မာနေတြကုိ ခ်ိဳးနွီမ္ေပး ေနရတာပါပဲ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေတာ့ ‘ဒီတရားေတြကုိ မျပတ္ဆင္ျခင္းျပီး ဒီတရားေတြနဲ႔ တရင္း တနီး ျဖစ္ေအာင္ကုိ ေနရမယ္”လုိ႔ ဆုံးမပါတယ္။
ဘယ္ေလာက္အထိ တရင္းတနီးျဖစ္ေနရမယ္ရလဲဆုိရင္ အစာေတြ ေရေတြကုိ စားေသာက္ျပီးရင္ ဆုိင္ရာ အညစ္အေၾကးေတြကုိ စြန္႔ပစ္ရျမဲျဖစ္ သလုိ ဘ၀ခႏၶာႀကီးျဖစ္လာျပီ ဆုိရင္လည္း အုိရ နာရ ေသရ မွာဟာ ဓမၼတာပဲလုိ႔ အခ်ိန္မေရြး လက္ခံႏုိင္တဲ့အထိ ရင္းနီးေန ရမွာပါ။
ဟုတ္တယ္။ စားေသက္ျပီးရင္ အညစ္အေၾကး စြန္႔ပစ္ရတာဟာ ဓမၼတာပဲ မဟုတ္လား။ အညစ္ အေၾကး စြန္႔ပစ္မႈ မရွိရင္ ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီး မက်န္းမမာ ျဖစ္လာမွာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အညစ္ အေၾကးစြန္႔သင့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ မစြန္႔ဘူး ဆုိရင္ေတာင္ စုိးရိမ္တတ္ ေနၾကတာပဲ။
ခႏၶာကုိယ္ႀကီး ကလည္း ျဖစ္ေပၚလာျပီးရင္ အုိခ်ိန္မွာ အုိ၊ နာခ်ိန္မွာ နာ၊ ေသခ်ိန္မွာ ေသရမွာပဲ။ ဒီလုိသာ ျဖစ္မလာဘူး ဆုိရင္ ဒီခႏၶာႀကီးဟာ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ မာန္မာန ဆုိတဲ့ နာမ္ေရာဂါေတြ ထူေျပာျပီး မက်န္းမမာ ျဖစ္ေနေတာ့မွာ ေသခ်ာတယ္။ ဒီလုိ နာမ္ေရာဂါေတြ ထူေျပာတဲ့ ခႏၶာကုိယ္ေတြ စုေပါင္းေနထုိင္တဲ့ ကမၻာႀကီးဟာလည္း မက်န္းမမာ ျဖစ္ေနမွာ ေသခ်ာတာပဲ။
ဒီေန႔ကမၻာႀကီးဟာ ဒီေရာဂါေတြ ထူေျပာျပီး မက်န္းမမာ ျဖစ္ေနၾကတာလည္း လူတုိင္း သိေနၾကတယ္ မဟုတ္လား။
ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ တပည့္သားမ်ား အျမင့္ဆုံး ရည္မွန္းတဲ့ ဒုကၡအားလုံး လြတ္ေျမာက္မႈဆုိတာ ေလာဘ ေဒါသ စတဲ့ ကိေလသာေရာဂါ ၀မ္းတြင္းနာေတြ ကင္းစင္ဖုိ႔ပါပဲ။ ဒီအနာေတြ ကင္းစင္ တဲ့အျဖစ္ဟာ လူ႔ဘ၀ရဲ့ အျမင့္ဆုံး တက္လွမ္းရမယ့္ ျမင့္မုိရ္ဦးရဲ့ ျမင့္မုိရ္ဦးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဆင့္ကုိ လူတုိင္း တက္လွမ္းႏုိင္ၾကမယ္ ဆုိရင္ တစ္ကုိယ္ေရ ခႏၶာတုိင္းလည္း က်န္းမာျပီး က်န္းမာသူတုိ႔ ေနထုိင္ရာ ကမၻာႀကီး ျဖစ္ေနမွာ မလြဲပါဘူး။ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးကုိ တရားအသိနဲ႔ အသုံးခ်ႏုိင္ၾကပါေစ။
ခႏၶာကုိယ္တုိင္း က်န္းမာၾကပါေစ ။
ကမၻာႀကီး က်န္းမာပါေစ။
ဓမၼေဘရီအရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)
မွတ္ခ်က္=ေမတၱာဥယ်ာဥ္ဆိုဒ္မွကူးယူတင္ၿပသည္

No comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ဤဘေလာ့ေလးထဲကကဗ်ာ၊ဒႆနေလးေတြကုိ က်နေသခ်ာ
ဖတ္ျပီးေသာအခါ၊ရင္ထဲတြင္ေျပာခ်င္စရာမ်ား စကားလုံးေလးေတြရွိလာ
ျငားအံ ေဆြးေႏြးေရးသားေ၀ဖန္အႀကံ ျပဳပါရန္ ေမတၲာရပ္ခံပါသည္။

" ♪ လူႀကီးမင္းတုိ ့စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေၾကာ္ျငာမ်ား ထည္႔သြင္းႏိုင္ၿပီ ♪ "

" ♪ မိမိတို႕အျမင္ေလးကုိ{ Here }ပုိ့ေပးခဲ့နုိင္သလုိ၊ စာေပ ၊ နည္းပညာမ်ားကုိလည္း ပုိ့စ္တင္လိုပါက ♪


အီးေမးလ္လိပ္စာ *
အေၾကာင္းအရာ *
ဓာတ္ပုံထည့္ရန္ ေနရာ
ဖုန္းနံပါတ္

###
-
###
-
####
အႀကံျပဳ/ေဝဖန္ခ်က္/ေတာင္းဆုိခ်က္ *